יום , ב
Search
Edit Content
Search

כל הזכויות שמורות לאונו נט 2022 ©

איך להתגבר על מכשולים ולהבטיח מימון לעסק?

קרדיט לתמונה Freepik

עסקים משתמשים בהלוואות לצרכים שונים ובשלבים שונים של צמיחתם. למעשה, הבטחת מימון ושימוש מושכל האשראי הם מפתחות חשובים מאוד בעולם העסקי. למרבה הצער, לא תמיד קל להשיג הלוואות, בטח לא בתנאים שאתם רוצים ובזמנים הכי לחוצים.

אך ניתן בכל זאת לקבל הלוואה לפתיחת עסק או בשלב מתקדם יותר? בואו נדון במכשולים האפשריים, ובאופן בו ניתן להתגבר עליהם ולקדם את הארגון לעבר היעד הבא.

עסק ללא ותק

בתחילת הדרך, עסקים רבים מתקשים לקבל הלוואות, מכיוון שמוסדות פיננסיים עדיין מתקשים להעריך את הסיכון הכרוך בכך. הם רוצים להיות בטוחים שאתם מסוגלים לנהל את החברה בהצלחה ולשרוד. לכן, סטארט-אפים ועסקים חדשים פונים פעמים רבות לאפשרות לא מסורתיות, כגון משקיעים ומימון המונים. אלה מאפשרים להקים את העסק ולפתחו, כל עוד יש לכם אסטרטגיה עסקית חכמה והידע הנדרש כדי ליישמה.

תזרים מזומנים מוגבל

אחד המדדים הראשונים שמלווים מסתכלים עליו, כאשר הם בוחנים בקשה שלכם להלוואה, הוא מצב התזרים שלכם – כמה מזומנים יש לכם בהישג יד? רוב המלווים לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מתזרים מזומנים לא מספיק גבוה. חשוב לעקוב אחר התזרים שלכם ולנהל אותו ביעילות. מומלץ לשקול שימוש בתוכנה, שתבצע זאת בצורה אוטומטית, תתריע בפניכם על בעיות בתזרים ותעזור לכם ליצור תחזיות לעתיד.

היעדר תוכנית עסקית

גופים מלווים רוצים לדעת שיש לכם תוכנית עסקית מוצקה. הם מהססים לתת הלוואות לעסקים ללא אסטרטגיה ברורה. למרות שזה לא יוצא דופן שחברות קטנות במיוחד פועלות ללא תוכנית עסקית רשמית – או אפילו תוכנית כלשהי – עדיין תצטרכו להשקיע את הזמן והמאמץ הדרושים כדי ליצור תוכנית עסקית לפני בקשת הלוואה. יש לכלול בה סיכום של העסק, השוק, הסחורות והמצב הפיננסי שלכם.

מסמכים חסרים

תהליך בדיקת זכאות ואישור הלוואה לעסקים עשוי לקחת זמן רב. כאשר אתם לוקחים בחשבון את הררי הניירת שמלווים מסוימים דורשים, קל לחוש מתוסכלים, אבל יש בכך הגיון: כל מסמך מסייע למלווה בקביעת רמת הסיכון שלכם. חשוב להקדיש זמן למעבר על הבקשה שלכם ולוודא ששום דבר לא מתפספס.

דירוג אשראי גרוע

בעת הגשת בקשה להלוואה עבור עסק קטן, דירוג האשראי וההיסטוריה שלכם כלווים עשויים להוות מרכיבים החשובים מאוד. הם מראים למלווים כיצד טיפלתם בהתחייבויות אשראי בעבר ואם תוכלו לשלם את התשלומים שלכם בזמן. זה רעיון טוב לעיין בדוחות האשראי של החברה שלכם טרם הגשת בקשה להלוואה, כדי להבטיח שאתם במצב טוב ולנקוט בצעדי שיפור אם נדרשים.

יחס חוב להכנסה

בנקים מהססים להלוות לחברות שכבר חייבות כסף למלווים אחרים. מכיוון שבעלי עסקים קטנים רבים מחפשים הלוואות לעסק ממקורות שונים, במיוחד בראשית חיי העסק, זה יכול להיות חיסרון עצום בהמשך. לפיכך, עליכם לפקוח עין על יחס החוב להכנסה שלכם, כדי לוודא שהוא לא יהווה מכשול לקבלת מימון.

“אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.”

0 0 הצבעות
אהבתם את הכתבה?

שיחה

הירשם כמנוי
להודיע אודות
0 תגובות
משוב מוטבע
צפו בכל התגובות