יום , ב
Search
Edit Content
Search

כל הזכויות שמורות לאונו נט 2022 ©

סוללה לאופניים חשמליות: המלצה לקנייה חסכונית וטובה

pixabay.

סוללה לאופניים חשמליות מהווה מרכיב חיוני להפעלה תקינה של האופניים. עם זאת, רבים אינם יודעים שרק רכישה של הסוללה המתאימה לאופניים היא זאת שתבטיח להם ביצועים איכותיים ומלאים לזמן ארוך מאד.

למרות הניסיון המצטבר, רבים טועים עדיין לחשוב כי כל סוללה מתאימה לכל אופניים. בשורות להלן נסביר כיצד בחירה נכונה של סוללה לאופניים חשמליות משנה ללא הכר את חוויית הרכיבה. מהן אמות המידה לבחירת הסוללה לאופניים החשמליות? למה חשוב להתאים את הסוללה לאופניים ואין עושים את זה? אילו קריטריונים נוספים כדאי לקחת בחשבון? להלן כל התשובות.

מהן אמות המידה לבחירת סוללה לאופניים חשמליות

סוללה לאופניים חשמליות היא למעשה הדלק למנוע שמפעיל את האופניים. ככל שהדלק מותאם יותר, כך המנוע יפעל בצורה טובה. מנגד, התאמה לא מוצלחת של סוללה עלולה לפגוע בביצועים של האופניים המקרה הטוב, ולגרום להרס מוחלט של המנוע במקרה הפחות טוב. להלן אמות המידה המשמעותיות ביותר לבחירת סוללות עבור האופניים החשמליים שלכם:

  1. העוצמה: המדד הראשון של כל סוללה לאופניים חשמליות הוא העוצמה של הסוללה. בכל סוללה מהסוג האמור, העוצמה של הסוללה נמדדת בוולט. ככל שהעוצמה גדולה יותר, כך המנוע יוכל, מן הסתם, לנסוע מהר יותר. ואולם אם זה היה המדד היחיד, כולם היו רוכשים סוללות לאופניים על פי העוצמה ותו לא. אלא שהמצב קצת יותר מורכב, יש כל מיני סוגים של מנועים / סוללות אופניים. בחירת אמפר נמוך למשל למנוע חזק תגרום לכך שהאופניים ייסעו לאט והרוכב לא ימצה את היכולות של המנוע. מנגד, אם המנוע חלש והסוללה חזקה, יש סיכוי טוב שבשלב כל שהוא המנוע יישרף, מה שיחזיר את האופניים למצבן הטבעי – אופניים שמופעלות באמצעות דוושות. העוצמה נמדדת בוולט (V).
  2. ההספק: ההספק נמדד באמפר / שעה. ככל שהוא יותר גבוה, כך המרחק שהסוללה יכולה להגיע אליו הוא גדול יותר. הסוללה היא כמו מיכל הדלק של האופניים, וככל שיש במיכל יותר דלק, כך האופנים נוסעים מרחק גדול יותר.
  3. מספר מחזורי טעינה: לכל סוללה יש מספר מוגבל של מחזורי טעינה. עם זאת, סוללות איכותיות כמו שמייצרת גרין גו אנרג’י מחזיקות זמן רב, בעוד שבסוללות פחות טובות מספר מחזורי הטעינה הוא נמוך. מספר מחזורי הטעינה מצביע למעשה על אורך החיין הפוטנציאלי של הסוללה.

למה חשוב להתאים סוללה לאופניים חשמליות

התאמה של סוללה לאופניים חשמליות נועדה בעיקר לשמור על המנוע. סוללה חלשה, גורמת למנוע שלא למצות את היכולת שלו ופוגעת במשתמש. סוללה חזקה, עלולה לגרום לקלקול במנוע, ובמקרים רבים רף להרוס אותו לחלוטין. רק התאמה נכונה שומרת כל חיי המנוע לאורך זמן. מעבר לנתונים המצוינים לעיל, כשבוחרים סוללה לאופניים חשמליות מומלץ גם לקחת בחשבון את המחיר ולבצע השוואת מחירים בין ספקים שונים.

0 0 הצבעות
אהבתם את הכתבה?

שיחה

הירשם כמנוי
להודיע אודות
0 תגובות
משוב מוטבע
צפו בכל התגובות